Lediga jobb som Redovisningsekonom i Nybro

Se lediga jobb som Redovisningsekonom i Nybro. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Nybro som finns hos arbetsgivaren.

Redovisningsekonom till Xylem

Här finns chansen för dig med erfarenhet inom ekonomi att komma in och göra skillnad. Är du ute efter en redovisningsroll med stort ansvarstagande hos ett bolag som på riktigt gör skillnad i hela världen så kan detta vara ditt drömjobb. Ansök redan idag! OM TJÄNSTEN Xylem är ett globalt ledande företag inom vattenteknik som arbetar för att lösa den viktiga vattenfrågan genom att skapa innovativa och smarta tekniklösningar som uppfyller världens behov in... Visa mer
Här finns chansen för dig med erfarenhet inom ekonomi att komma in och göra skillnad. Är du ute efter en redovisningsroll med stort ansvarstagande hos ett bolag som på riktigt gör skillnad i hela världen så kan detta vara ditt drömjobb. Ansök redan idag!

OM TJÄNSTEN
Xylem är ett globalt ledande företag inom vattenteknik som arbetar för att lösa den viktiga vattenfrågan genom att skapa innovativa och smarta tekniklösningar som uppfyller världens behov inom vatten, avloppsvatten och energi. I en värld med ständigt växande utmaningar som klimatförändringar, urbanisering och krav på energieffektivisering, levererar Xylem innovativa vattenteknikslösningar under hela vattnets livscykel.

De har ett stort tekniskt kunnande och erfarenhet kring vattnets kretslopp, från insamling, distribution till återanvändning och återförande av vatten till naturen. Deras effektiva produkter och applikationslösningar medför inte bara lägre energiförbrukning utan främjar dessutom hållbarheten globalt.

På siten i Emmaboda, vilket är där majoriteten av ekonomifunktionen sitter, jobbar för närvarande 65 ekonomer. Den största gruppen är redovisningsgruppen som ansvarar för bl.a alla finasiella transaktioner, bokföring, rapportering och compliance. Näst största gruppen är produktionsekonomer som har i huvudsak ansvar som controllers mot fabriken i Emmaboda. Fabriken i Emmaboda är den största inom Xylem och totalt 1200 personer jobbar i Emmaboda. Sen finns det några personer inom kreditavdelningen, IT controllers och financial and planning analysts.

Som konsult har du möjlighet att arbeta från siten i Emmaboda eller Stockholm samt en hybrid arbetsplats.

Vi antar att du är nyfiken att lära känna Xylem som företag bättre? Det gör du enkelt genom att titta på denna film:



#

Xylem har dessutom vunnit flera olika priser, varav ett pris är Guldknappen, där de blivit utnämnda till Sveriges mest föräldravänliga arbetsplats, då de arbetar för att deras anställda ska få ihop arbetslivet med privatlivet.

#

Du erbjuds


* Arbeta nära en högkvalitativ produkt som transporterar och renar vatten globalt
* En arbetsplats där du förbättrar livsvillkoren för människor runt om i världen
* En arbetsgivare som på riktigt månar om din utveckling, trivsel och arbetsmiljö.
* Stora chanser till förlängning/ överrekrytering


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
- Bokslutsarbete (avstämningar och rapportering)
- Löpande bokföring och kontoavstämningar
- Säkerställa att bokningar är korrekt gjorda
- Deltagande i interna och externa revisioner, SOX och kontrolldokumentation
- Deltagande i utvecklings- och effektiviseringsarbete
- Support till andra ekonomifunktioner och avdelningar inom Xylem

VI SÖKER DIG SOM
- Omkring 2 års arbetslivserfarenhet av att arbeta som redovisningsekonom
- Mycket god systemvana
- Akademisk/ yrkesutbildning inom ekonomi
- Är flytande i svenska och engelska, i både tal och skrift

I rollen kommer du även att förväntas vara flexibel vad gällande arbetstider i och med månadsbokslut.

Det är meriterande om du


* Har erfarenhet av att arbeta med löner
* Har avancerade excelkunskaper


Som person är du


* Snabblärd
* Positiv
* Noggrann


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, 6 månader initialt
* Placering: Stockholm eller Emmaboda. Möjlighet till hybrid arbete finns


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Visa mindre

Ekonom för minst sex månaders uppdrag på Swereco i Lenhovda

Ansök    Sep 19    Empleo Växjö AB    Redovisningsekonom
Till vårt trevliga kundföretag Swereco i Lenhovda söker vi en noggrann, ansvarsfull och nyfiken Ekonom. Uppdraget inleds med sex månaders anställning via Empleo men kan för rätt person och om fortsatt behov finns, övergå i en tillsvidareanställning hos Swereco. Ekonomiavdelningen består av två personer, en ekonom och företags CFO, två kollegor som du kommer ha ett nära och gott samarbete med. Vi växer vidare och hoppas att även du vill bli en del av vårt ... Visa mer
Till vårt trevliga kundföretag Swereco i Lenhovda söker vi en noggrann, ansvarsfull och nyfiken Ekonom. Uppdraget inleds med sex månaders anställning via Empleo men kan för rätt person och om fortsatt behov finns, övergå i en tillsvidareanställning hos Swereco.

Ekonomiavdelningen består av två personer, en ekonom och företags CFO, två kollegor som du kommer ha ett nära och gott samarbete med. Vi växer vidare och hoppas att även du vill bli en del av vårt härliga team!

I rollen som Ekonom har du ett brett arbetsområde med ansvar för:
  Löpande bokföring samt kund- och leverantörsreskontran
Fakturering
Orderläggning och leveransuppföljning
Kontoavstämningar
Momsredovisning

I takt med att verksamheten växer kan även dina uppgifter komma att utvecklas eller förändras. Därför ser vi gärna att du ställer dig positiv till att jobba brett och är flexibel och öppensinnad!

Vi är ett genuint och härligt team som värnar om varandra och har ett nära samarbete med både produktionen och övriga avdelningar inom tjänstemannasidan. För rätt person kan det finnas möjlighet att arbeta på distans ett par dagar per vecka. Vi erbjuder även flextid!

Din profil
Vi söker dig med fullgjord gymnasial utbildning, gärna inom ekonomi. Utöver din utbildning har du flerårig praktisk erfarenhet av bokföring samt är van att arbeta med kund- och leverantörsreskontran. Du är positiv till att lära dig nya arbetsuppgifter och gillar att arbeta med god struktur och ordning.  

Som person är nu noggrann, analytisk och ansvarsfull samt en god lagspelare. Du bidrar naturligt till god stämning på din arbetsplats och har en hög servicekänsla. Du strävar alltid efter att bli lite bättre och är mån om att slutföra de uppgifter du påbörjat. Vidare bör du även vara nyfiken och lättlärd med goda systemkunskaper. Vi erbjuder en välkomnande och trevlig arbetsmiljö, något som vi är mycket stolta över. 

Tjänsten förväntas starta upp i månadsskiftet augusti/september och initialt pågå i minst sex månader. 

Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Du ansöker direkt på www.empleo.se

Uppstart: Augusti/September.  
Ort/Placering: Lenhovda.
Omfattning: Heltid, dagtid.
Lön: Individuell lönesättning tillämpas. Visa mindre

Ekonom för minst sex månaders uppdrag på Swereco i Lenhovda

Ansök    Sep 23    Empleo Växjö AB    Redovisningsekonom
Till vårt trevliga kundföretag Swereco i Lenhovda söker vi en noggrann, ansvarsfull och nyfiken Ekonom. Uppdraget inleds med sex månaders anställning via Empleo men kan för rätt person och om fortsatt behov finns, övergå i en tillsvidareanställning hos Swereco. Ekonomiavdelningen består av två personer, en ekonom och företags CFO, två kollegor som du kommer ha ett nära och gott samarbete med. Vi växer vidare och hoppas att även du vill bli en del av vårt ... Visa mer
Till vårt trevliga kundföretag Swereco i Lenhovda söker vi en noggrann, ansvarsfull och nyfiken Ekonom. Uppdraget inleds med sex månaders anställning via Empleo men kan för rätt person och om fortsatt behov finns, övergå i en tillsvidareanställning hos Swereco.

Ekonomiavdelningen består av två personer, en ekonom och företags CFO, två kollegor som du kommer ha ett nära och gott samarbete med. Vi växer vidare och hoppas att även du vill bli en del av vårt härliga team!

I rollen som Ekonom har du ett brett arbetsområde med ansvar för:
  Löpande bokföring samt kund- och leverantörsreskontran
Fakturering
Orderläggning och leveransuppföljning
Kontoavstämningar
Momsredovisning

I takt med att verksamheten växer kan även dina uppgifter komma att utvecklas eller förändras. Därför ser vi gärna att du ställer dig positiv till att jobba brett och är flexibel och öppensinnad!

Vi är ett genuint och härligt team som värnar om varandra och har ett nära samarbete med både produktionen och övriga avdelningar inom tjänstemannasidan. För rätt person kan det finnas möjlighet att arbeta på distans ett par dagar per vecka. Vi erbjuder även flextid!

Din profil
Vi söker dig med fullgjord gymnasial utbildning, gärna inom ekonomi. Utöver din utbildning har du flerårig praktisk erfarenhet av bokföring samt är van att arbeta med kund- och leverantörsreskontran. Du är positiv till att lära dig nya arbetsuppgifter och gillar att arbeta med god struktur och ordning.  

Som person är nu noggrann, analytisk och ansvarsfull samt en god lagspelare. Du bidrar naturligt till god stämning på din arbetsplats och har en hög servicekänsla. Du strävar alltid efter att bli lite bättre och är mån om att slutföra de uppgifter du påbörjat. Vidare bör du även vara nyfiken och lättlärd med goda systemkunskaper. Vi erbjuder en välkomnande och trevlig arbetsmiljö, något som vi är mycket stolta över. 

Tjänsten förväntas starta upp i månadsskiftet augusti/september och initialt pågå i minst sex månader. 

Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Du ansöker direkt på www.empleo.se

Uppstart: Augusti/September.  
Ort/Placering: Lenhovda.
Omfattning: Heltid, dagtid.
Lön: Individuell lönesättning tillämpas. Visa mindre

Redovisningsekonom vikariat

Royal Design Group söker en redovisningsekonom med några års arbetslivserfarenhet av kvalificerad redovisning. Det är ett föräldravikariat och uppdraget kommer att pågå på heltid i 10 månader. Du kommer arbeta med den löpande redovisningen inom bolaget och rapportera till redovisningschefen. Den här tjänsten passar dig som trivs med att arbeta brett inom ekonomi. Rollen kräver att du är kommunikativ, strukturerad och kunnig inom ämnet. Önskvärt startdatum ... Visa mer
Royal Design Group söker en redovisningsekonom med några års arbetslivserfarenhet av kvalificerad redovisning. Det är ett föräldravikariat och uppdraget kommer att pågå på heltid i 10 månader. Du kommer arbeta med den löpande redovisningen inom bolaget och rapportera till redovisningschefen. Den här tjänsten passar dig som trivs med att arbeta brett inom ekonomi. Rollen kräver att du är kommunikativ, strukturerad och kunnig inom ämnet. Önskvärt startdatum i november.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
· Löpande redovisning samt bokslut
· Leverantörsreskontra
· Leverantörsbetalningar
· Månadsavstämningar
· Statistisk rapportering
· Analys och uppföljning
· Medverka i förbättringsprojekt och intern kontroll inom redovisningsavdelningen
· Samarbete med revisorer och förbereda material inför revision
· Stöd till chefer i den övriga verksamheten i operativa redovisningsrelaterade frågor
Kvalifikationer och erfarenhet
Vi söker dig som har minst tre års arbetslivserfarenhet av att arbeta inom redovisning. Det är meriterande om du har systemerfarenhet av Navision. Du har goda kunskaper i Excel samt behärskar svenska och engelska flytande i tal såväl som i skrift.
Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen bör du vara prestigelös och trivas i en grupp med högt i tak där alla hjälps åt och stöttar varandra. Vidare är du kommunikativ, engagerad och självgående. Du arbetar proaktivt med ett konsultativt förhållningssätt vilket delvis innebär att du är lösningsorienterad och lyckas föra ditt arbete framåt även när du möter på utmaningar. Sedan är det viktigt att du arbetar strukturerat, noggrant och effektivt.
Om Royal Design
Royal Design Group är Nordens ledande e-handelsaktör inom design, möbler och heminredning – med ambitionen att erbjuda världens bästa varumärken för hela hemmet till rätt pris och vara det självklara valet för konsumenten. Alltsedan starten 1999, då bolaget var inriktat på e-handel av svenska premiumvarumärken mot den amerikanska marknaden, har bolaget växt kraftigt under lönsamhet. Idag finns bolaget representerat online på över 13 olika geografiska marknader samt genom två fysiska butiker i Sverige under varumärkena RoyalDesign.se och Rum21.
Vad erbjuder vi dig?
Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsmiljö med många trevliga och kompetenta kollegor. Du kommer själv styra din arbetsdag och ansvara för att dina arbetsuppgifter blir genomförda i tid och med god kvalitet. Kulturen i bolaget är positiv och det är högt i tak.
Upplägg och kontakt
· Start: november eller enligt ök
· Omfattning: Heltid, vikariat på 10 månader
· Placering: Nybro eller Stockholm
· Kontakt & Frågor: Evelina Berg, Redovisningschef, [email protected], HR Business Partner, Lovisa Rosén-Lidholm [email protected]
Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll. Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsens upphörande. Visa mindre

Ekonom för minst sex månaders uppdrag på Swereco i Lenhovda

Ansök    Aug 30    Empleo Växjö AB    Redovisningsekonom
Till vårt trevliga kundföretag Swereco i Lenhovda söker vi en noggrann, ansvarsfull och nyfiken Ekonom. Uppdraget inleds med sex månaders anställning via Empleo men kan för rätt person och om fortsatt behov finns, övergå i en tillsvidareanställning hos Swereco. Ekonomiavdelningen består av två personer, en ekonom och företags CFO, två kollegor som du kommer ha ett nära och gott samarbete med. Vi växer vidare och hoppas att även du vill bli en del av vårt ... Visa mer
Till vårt trevliga kundföretag Swereco i Lenhovda söker vi en noggrann, ansvarsfull och nyfiken Ekonom. Uppdraget inleds med sex månaders anställning via Empleo men kan för rätt person och om fortsatt behov finns, övergå i en tillsvidareanställning hos Swereco.

Ekonomiavdelningen består av två personer, en ekonom och företags CFO, två kollegor som du kommer ha ett nära och gott samarbete med. Vi växer vidare och hoppas att även du vill bli en del av vårt härliga team!

I rollen som Ekonom har du ett brett arbetsområde med ansvar för:
  Löpande bokföring samt kund- och leverantörsreskontran
Fakturering
Orderläggning och leveransuppföljning
Kontoavstämningar
Momsredovisning

I takt med att verksamheten växer kan även dina uppgifter komma att utvecklas eller förändras. Därför ser vi gärna att du ställer dig positiv till att jobba brett och är flexibel och öppensinnad!

Vi är ett genuint och härligt team som värnar om varandra och har ett nära samarbete med både produktionen och övriga avdelningar inom tjänstemannasidan. För rätt person kan det finnas möjlighet att arbeta på distans ett par dagar per vecka. Vi erbjuder även flextid!

Din profil
Vi söker dig med fullgjord gymnasial utbildning, gärna inom ekonomi. Utöver din utbildning har du flerårig praktisk erfarenhet av bokföring samt är van att arbeta med kund- och leverantörsreskontran. Du är positiv till att lära dig nya arbetsuppgifter och gillar att arbeta med god struktur och ordning.  

Som person är nu noggrann, analytisk och ansvarsfull samt en god lagspelare. Du bidrar naturligt till god stämning på din arbetsplats och har en hög servicekänsla. Du strävar alltid efter att bli lite bättre och är mån om att slutföra de uppgifter du påbörjat. Vidare bör du även vara nyfiken och lättlärd med goda systemkunskaper. Vi erbjuder en välkomnande och trevlig arbetsmiljö, något som vi är mycket stolta över. 

Tjänsten förväntas starta upp i månadsskiftet augusti/september och initialt pågå i minst sex månader. 

Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Du ansöker direkt på www.empleo.se

Uppstart: Augusti/September.  
Ort/Placering: Lenhovda.
Omfattning: Heltid, dagtid.
Lön: Individuell lönesättning tillämpas. Visa mindre

Ekonom för minst sex månaders uppdrag på Swereco i Lenhovda

Ansök    Sep 14    Empleo Växjö AB    Redovisningsekonom
Till vårt trevliga kundföretag Swereco i Lenhovda söker vi en noggrann, ansvarsfull och nyfiken Ekonom. Uppdraget inleds med sex månaders anställning via Empleo men kan för rätt person och om fortsatt behov finns, övergå i en tillsvidareanställning hos Swereco. Ekonomiavdelningen består av två personer, en ekonom och företags CFO, två kollegor som du kommer ha ett nära och gott samarbete med. Vi växer vidare och hoppas att även du vill bli en del av vårt ... Visa mer
Till vårt trevliga kundföretag Swereco i Lenhovda söker vi en noggrann, ansvarsfull och nyfiken Ekonom. Uppdraget inleds med sex månaders anställning via Empleo men kan för rätt person och om fortsatt behov finns, övergå i en tillsvidareanställning hos Swereco.

Ekonomiavdelningen består av två personer, en ekonom och företags CFO, två kollegor som du kommer ha ett nära och gott samarbete med. Vi växer vidare och hoppas att även du vill bli en del av vårt härliga team!

I rollen som Ekonom har du ett brett arbetsområde med ansvar för:
  Löpande bokföring samt kund- och leverantörsreskontran
Fakturering
Orderläggning och leveransuppföljning
Kontoavstämningar
Momsredovisning

I takt med att verksamheten växer kan även dina uppgifter komma att utvecklas eller förändras. Därför ser vi gärna att du ställer dig positiv till att jobba brett och är flexibel och öppensinnad!

Vi är ett genuint och härligt team som värnar om varandra och har ett nära samarbete med både produktionen och övriga avdelningar inom tjänstemannasidan. För rätt person kan det finnas möjlighet att arbeta på distans ett par dagar per vecka. Vi erbjuder även flextid!

Din profil
Vi söker dig med fullgjord gymnasial utbildning, gärna inom ekonomi. Utöver din utbildning har du flerårig praktisk erfarenhet av bokföring samt är van att arbeta med kund- och leverantörsreskontran. Du är positiv till att lära dig nya arbetsuppgifter och gillar att arbeta med god struktur och ordning.  

Som person är nu noggrann, analytisk och ansvarsfull samt en god lagspelare. Du bidrar naturligt till god stämning på din arbetsplats och har en hög servicekänsla. Du strävar alltid efter att bli lite bättre och är mån om att slutföra de uppgifter du påbörjat. Vidare bör du även vara nyfiken och lättlärd med goda systemkunskaper. Vi erbjuder en välkomnande och trevlig arbetsmiljö, något som vi är mycket stolta över. 

Tjänsten förväntas starta upp i månadsskiftet augusti/september och initialt pågå i minst sex månader. 

Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Du ansöker direkt på www.empleo.se

Uppstart: Augusti/September.  
Ort/Placering: Lenhovda.
Omfattning: Heltid, dagtid.
Lön: Individuell lönesättning tillämpas. Visa mindre

Börjes Logistik & Spedition söker en Redovisningsekonom - Vikariat

Om företaget Vill du arbeta tillsammans med oss? Vi är ett familjärt, internationellt och entreprenörsdrivet företag som levererar kvalitativa logistiktjänster i Europa. Vi är ett familjeföretag i andra generationen, grundat 1947. Även om vi idag är ett väsentligt större och modernare företag så lever vår servicefilosofi vidare. Våra kunder ska alltid uppleva oss som ett personligt och familjärt företag med stort engagemang och kunnande. Om rollen Vår Redo... Visa mer
Om företaget
Vill du arbeta tillsammans med oss? Vi är ett familjärt, internationellt och entreprenörsdrivet företag som levererar kvalitativa logistiktjänster i Europa. Vi är ett familjeföretag i andra generationen, grundat 1947. Även om vi idag är ett väsentligt större och modernare företag så lever vår servicefilosofi vidare. Våra kunder ska alltid uppleva oss som ett personligt och familjärt företag med stort engagemang och kunnande.
Om rollen
Vår Redovisningsekonom i vårt team på Servicecenter skall bli mamma till våren och vi behöver en tillfällig ersättare under föräldraledigheten.
Vi söker dig som har en ekonomisk utbildning i botten och arbetat några år med nedan. Vi sätter stort värde på ditt höga engagemang, arbetsglädje och den omtanke vi tror du kan bidra med.
För att passa in i vårt team och i denna roll behöver du vara flexibel och gilla att arbeta i en dynamisk och prestigelös miljö. Du får saker gjorda och står för struktur, ordning och reda. Tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter och levererar i tid med kvalitet. Du gillar att jobba brett med många olika uppgifter, stora som små och tycker det är fantastiskt roligt att få möjligheten att leverera hög service både till våra kunder och internt som stöd till övriga i vår organisation.
Du kommer huvudsakligen arbeta med:
Löpande bokföring
Kund - och leverantörsreskontra
Avstämningar
Momsredovisningar
Framtagning av underlag för ekonomichef



Vi rekommenderar att du skickar in ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Planerad start av tjänst: 20210503
Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Redovisningsekonom

Ansök    Aug 18    AB Gustaf Kähr    Redovisningsekonom
Kährs Group är en ledande tillverkare och distributör av golv med ambitionen att göra kundernas golvupplevelser till något utöver det förväntade. Kährs innovationer har format branschen genom historien och företaget erbjuder golvlösningar för alla rum, miljöer och behov. Kährs levererar hållbara golvlösningar till över 70 länder. Vi söker dig som vill vara en del av finansteamet i Sverige med ansvar inom redovisning. Inom finans ansvarar vi för den ek... Visa mer
Kährs Group är en ledande tillverkare och distributör av golv med ambitionen att göra kundernas golvupplevelser till något utöver det förväntade.

Kährs innovationer har format branschen genom historien och företaget erbjuder golvlösningar för alla rum, miljöer och behov. Kährs levererar hållbara golvlösningar till över 70 länder.

Vi söker dig som vill vara en del av finansteamet i Sverige med ansvar inom redovisning.

Inom finans ansvarar vi för den ekonomiska uppföljningen och bokföringen samt rapportering till koncernen. Vi tar fram månads- och årsbokslut samt budget, forecast och likviditetsprognoser. Vårt arbete är proaktivt med fokus på effektiviseringar i våra processer och vi agerar support mot övriga funktioner i verksamheten. Vi leder verksamhetens digitala utveckling inom finansprocesserna i våra ERP system.

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med bokföring och löpande redovisning och du kommer att vara delaktig i upprättande av bokslut och årsredovisning samt uppföljning av likviditet, budget och prognos. I arbetsuppgifterna ingår ekonomisk analys och rapportering.

Du kommer att vara delaktig i effektivisering- och digitaliseringsprojekt samt hantera förekommande ad hoc-uppgifter.

Utbildning/erfarenhet
Du som söker är civilekonom eller har motsvarande bakgrund och har 3-5 års erfarenhet av arbete som redovisningsekonom i ett större bolag. Vi ser det som positivt om du har drivit eller varit delaktig i projekt och i förändringsarbete.

Du är van att arbeta i affärssystem och meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat i ett större affärssystem. Goda digitala kunskaper är ett krav för tjänsten. Koncernspråk är engelska och för tjänsten krävs att du behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift.

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper och för att lyckas i din roll som redovisningsekonom hos oss är det viktigt att du är van vid att självständigt planera och organisera ditt arbete. Att du är angelägen om att nå resultat och att hålla deadlines med hög kvalitet i ditt arbete är en självklarhet för dig. Som person är du strukturerad, analytisk och proaktiv och har en god kommunikativ förmåga. Du har lätt för att samarbeta och drivs av utmaningar och utveckling. Du trivs både med att arbeta i team och självständigt.

 

Vid frågor om tjänsten, kontakta: Daniel Karlsson, Ekonomichef, som du når via mail [email protected] eller telefon 072 208 77 17, 0481-46 118

Tillsvidareanställning, arbetstid 100%, 40 timmar/vecka. Tjänsten är placerad i Nybro. Tillträdesdag efter överenskommelse.

Din ansökan vill vi ha senast 2021-08-31. Vi hanterar intervjuer löpande under ansökningstiden. Visa mindre

Redovisningsekonom

Ansök    Maj 28    AB Gustaf Kähr    Redovisningsekonom
Kährs Group är en ledande tillverkare och distributör av golv med ambitionen att göra kundernas golvupplevelser till något utöver det förväntade. Kährs innovationer har format branschen genom historien och företaget erbjuder golvlösningar för alla rum, miljöer och behov. Kährs levererar hållbara golvlösningar till över 70 länder. Inom finans ansvarar vi för den ekonomiska uppföljningen och bokföringen samt rapportering till koncernen. Vi tar fram månad... Visa mer
Kährs Group är en ledande tillverkare och distributör av golv med ambitionen att göra kundernas golvupplevelser till något utöver det förväntade.

Kährs innovationer har format branschen genom historien och företaget erbjuder golvlösningar för alla rum, miljöer och behov. Kährs levererar hållbara golvlösningar till över 70 länder.

Inom finans ansvarar vi för den ekonomiska uppföljningen och bokföringen samt rapportering till koncernen. Vi tar fram månads- och årsbokslut samt budget, forecast och likviditetsprognoser. Vårt arbete är proaktivt med fokus på effektiviseringar i våra processer och vi agerar support mot övriga funktioner i verksamheten. Vi leder verksamhetens digitala utveckling inom finansprocesserna i våra ERP system.

Vi söker dig som vill vara en del av finansteamet i Sverige med ansvar inom redovisning.

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med bokföring och löpande redovisning och du kommer att vara delaktig i upprättande av bokslut och årsredovisning samt uppföljning av likviditet, budget och prognos. I arbetsuppgifterna ingår ekonomisk analys och rapportering.

Du kommer att vara delaktig i effektivisering- och digitaliseringsprojekt samt hantera förekommande ad hoc-uppgifter.

Utbildning/erfarenhet
Du som söker är civilekonom eller har motsvarande bakgrund och har 3-5 års erfarenhet av arbete som redovisningsekonom i ett större bolag. Vi ser det som positivt om du har drivit eller varit delaktig i projekt och i förändringsarbete.

Du är van att arbeta i affärssystem och meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat i ett större affärssystem. Goda digitala kunskaper är ett krav för tjänsten. Koncernspråk är engelska och för tjänsten krävs att du behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift.

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper och för att lyckas i din roll som redovisningsekonom hos oss är det viktigt att du är van vid att självständigt planera och organisera ditt arbete. Att du är angelägen om att nå resultat och att hålla deadlines med hög kvalitet i ditt arbete är en självklarhet för dig. Som person är du strukturerad, analytisk och proaktiv och har en god kommunikativ förmåga. Du har lätt för att samarbeta och drivs av utmaningar och utveckling. Du trivs både med att arbeta i team och självständigt.

Vid frågor om tjänsten, kontakta: Daniel Karlsson, Ekonomichef, som du når via mail [email protected] eller telefon 072 208 77 17, 0481-46 118

Tillsvidareanställning, arbetstid 100%, 40 timmar/vecka. Tjänsten är placerad i Nybro.

Din ansökan vill vi ha senast 2021-06-13.

Tillträdesdag efter överenskommelse. Visa mindre

Ekonom med kvalitéts- & miljöarbete

Ansök    Feb 19    Egp Industrigolv AB    Redovisningsekonom
Trivs du i en flexibel och varierande roll med mycket ansvar? Är du en Ekonom som har erfarenhet av kvalitéts- och miljöarbete och söker nya utmaningar i en grupp där du får vara med och bidra och utveckla? Då kan vi ha tjänsten för dig. Arbetsuppgifter Som Ekonom på EGP Industrigolv arbetar du med en rad olika administrativa arbetsuppgifter rörande verksamheten. Den huvudsakliga arbetsuppgiften innebär helhetsansvar för bolagets löpande redovisning där d... Visa mer
Trivs du i en flexibel och varierande roll med mycket ansvar? Är du en Ekonom som har erfarenhet av kvalitéts- och miljöarbete och söker nya utmaningar i en grupp där du får vara med och bidra och utveckla? Då kan vi ha tjänsten för dig.

Arbetsuppgifter
Som Ekonom på EGP Industrigolv arbetar du med en rad olika administrativa arbetsuppgifter rörande verksamheten. Den huvudsakliga arbetsuppgiften innebär helhetsansvar för bolagets löpande redovisning där du gör allt fram till bokslut.

I den övriga administrationen ingår uppgifter som: Inköp, order och frakter i projektform.
Personaladministrativa uppgifter i form av löner, tidrapporter och bokning av tjänsteresor
Miljö- och kvalitetsarbete där du håller dig uppdaterad kring ramverk och jobbar med utveckling för både internt och externt material.

Din profil
För att vara aktuell för tjänsten ser vi att du har avslutad gymnasieutbildning, goda kunskaper i svenska och engelska, goda kunskaper i Office-paketet samt B-körkort. Du har en flerårig erfarenhet inom redovisning och det är meriterande om du tidigare har arbetat med kvalitéts och miljöfrågor samt personaladministration. Har du erfarenhet från branschen ser vi det också som meriterande.

Som person är du social och sätter kunden i fokus samtidigt som du trivs med att samarbeta och arbeta nära dina kollegor. Du är strukturerad och vill ha ordning runt omkring dig där du även är driven och vill få saker att hända. Att arbeta med ett varierande urval av arbetsuppgifter är du van vid och du är flexibel som person. Vi ser gärna att du har ett intresse för teknik samt är en problemlösare.

EGP Industrigolv AB samarbetar i denna Rekrytering med OnePartnerGroup. Sista ansökningsdag är den 3 mars. För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sanna Olsson på [email protected] eller 0733-948473.

Om EGP Industrigolv AB

EGP Industrigolv AB startades 1943 av Gösta Pettersson. Med det är vi ett av Sveriges äldsta industrigolvföretag. Vi arbetar dels med härdplastgolv och dels med att tillverka och lägga egna tillverkade produkter. Huvudkontoret och den egna tillverkningen finns i Nybro och där sysselsätts för tillfället 9 personer. Vi har även en avdelning i Stockholm (Jordbro) som sysselsätter 4 personer. EGP Industrigolv AB är vad gäller golventreprenader och materialförsäljning rikstäckande.

Genom det egna dotterbolaget EGP Håltagning AB med 5 anställda är vi aktiva i sydöstra Sverige inom diamantsågning och håltagning i betong. Som ett av Sveriges äldsta industrigolv-företag har vi lång erfarenhet och ett brett kunnande om golv: stort som smått, gammalt som nytt. Visa mindre

DEL-TA Produktion AB i Nybro söker en Redovisningsekonom

Ansök    Feb 26    Nybro kommun    Redovisningsekonom
DEL-TA är en växtplats för människor som står långt ifrån arbetsmarknaden. Verksamheten bedrivs idag i Kalmar och Nybro. Vi erbjuder företag och offentlig verksamhet kundanpassade prisvärda legouppdrag, servicetjänster, bemanning samt rehabiliterings och arbetslivstjänster. Produktionen består av bla montering, packning, lagerhållning, limning. Vi har även servicetjänster inom t ex E-handel, sömnad, fastighetsskötsel, fixartjänster och bemanning på plats ... Visa mer
DEL-TA är en växtplats för människor som står långt ifrån arbetsmarknaden. Verksamheten bedrivs idag i Kalmar och Nybro. Vi erbjuder företag och offentlig verksamhet kundanpassade prisvärda legouppdrag, servicetjänster, bemanning samt rehabiliterings och arbetslivstjänster.
Produktionen består av bla montering, packning, lagerhållning, limning. Vi har även servicetjänster inom t ex E-handel, sömnad, fastighetsskötsel, fixartjänster och bemanning på plats hos företag.
Vår verksamhetsidé är att skapa trygg och meningsfull sysselsättning med sikte på personlig utveckling och ökad livskvalitet för personer som har svårt att konkurrera på arbetsmarknaden.


ARBETSUPPGIFTER
Till vår produktionsenhet i Nybro söker vi nu en redovisningsekonom.
Under 2021 står bolaget inför en spännande förändring då nuvarande bolag delas till två fristående bolag. Delningen är planerad att ske vid halvårsskiftet. Till det nya bolaget i Nybro söker vi av den anledningen en utbildad ekonom som är driven och har gedigen erfarenhet inom redovisning, skattefrågor och moms samt bokslutsarbete. Du kommer ingå i bolagets ledningsgrupp och vara delaktig i uppbyggnaden av det nya bolaget och det nya affärssystemet.

Huvudsakliga arbetsuppgifter är:
Löpande bokföring
Kund- och leverantörsreskontra
In- och utbetalningar
Upprättande av budget och prognoser
Likviditetsplanering
Upprättande av månads- och årsbokslut
Årsredovisning tillsammans med revisorer
Viss administration av löner, pensioner och försäkringar kan ingå i tjänsten.
Samt upprättande av AGI- samt momsdeklaration till Skatteverket och inbetalning av arbetsgivaravgifter och källskatt, moms mm.



KVALIFIKATIONER
Då rollen som redovisningsekonom innehåller ett brett spektrum av arbetsuppgifter söker vi dig som är strukturerad och handlingskraftig med god förmåga att skapa en helhetssyn, samtidigt som du har en prestigelös inställning och kan hantera uppgifter i stort och smått. Du har en förmåga att se nya möjligheter, en nyfiken inställning, en vilja att förbättra rutiner och processer samt vara ett stöd för övriga organisationen. Du älskar siffror och levererar ditt arbete i tid med hög kvalitet.

Som person är du positiv, engagerad och utåtriktad. Du gillar att samarbeta men är van att arbeta självständigt och planera ditt arbete. En förmåga att jobba brett och målinriktat för att vara med att utveckla ekonomifunktionen och bolaget som helhet. En förståelse för företagets verksamhetsidé och karaktär, där människan står i centrum, är viktigt.

Ekonomexamen helst på högskolenivå, gärna med inriktning mot redovisning, är ett krav. Du ska ha minst fem års erfarenhet av liknande befattning. Erfarenhet av att arbeta i affärssystem/MPS är ett krav. Det är ett stort plus om du har erfarenhet av att arbeta i producerande företag och gärna i Monitor affärssystem. Du ska även behärska svenska språket i tal och skrift.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. Efter att du sökt första gången kan du logga in till ditt CV och uppdatera dina uppgifter samt ändra i det personliga brevet. Därmed kan du söka andra tjänster inom Nybro kommun eller andra organisationer anslutna till Offentliga jobb. Alla skickade ansökningar sparas under din inloggning.

Vi vill inte bli kontaktade av rekryterings-/bemanningsföretag. Vi undanber oss också samtal från annonssäljare. Visa mindre

Nybro Energi söker medarbetare till ekonomiavdelningen

Ansök    Jun 26    Nybro kommun    Redovisningsekonom
Nybro Energi ägs till 100 % av Nybro Kommun och består utav Nybro Elnät AB, Nybro Energi AB, Nybro Värmecentral AB och Fastigheter i Nybro AB. Högsta moderbolag är Nybro Kommunbolag AB. Nybro Energis huvuduppgift är att leverera infrastruktur- och energilösningar till stora delar av kommunen inom elnät, vatten & avlopp, elhandel, fibernät samt fjärrvärme. Energikoncernen omsätter omkring 270 miljoner kronor och har ca. 60 st anställda med olika inriktninga... Visa mer
Nybro Energi ägs till 100 % av Nybro Kommun och består utav Nybro Elnät AB, Nybro Energi AB, Nybro Värmecentral AB och Fastigheter i Nybro AB. Högsta moderbolag är Nybro Kommunbolag AB. Nybro Energis huvuduppgift är att leverera infrastruktur- och energilösningar till stora delar av kommunen inom elnät, vatten & avlopp, elhandel, fibernät samt fjärrvärme. Energikoncernen omsätter omkring 270 miljoner kronor och har ca. 60 st anställda med olika inriktningar och kompetenser.


ARBETSUPPGIFTER
Ekonomiavdelningen ansvarar för den ekonomiska uppföljningen i koncernen, säkerställer den interna kontrollen och utvecklar den ekonomiska styrningen. Vi söker nu en resurs som vill förstärka vårt team. Organisatoriskt är tjänsten underställd ekonomichef, men du kommer samarbeta nära med övriga verksamheter.

Arbetsuppgifterna spänner över ett brett område, och innefattar t.ex.:

- Löpande redovisning, kund- resp. leverantörsreskontra
- Ekonomisk uppföljning
- Delaktighet i månadsavstämningar och bokslutsarbete
- Kund- samt leverantörskontakt
- Viss rapportering till myndigheter
- Delaktighet i olika verksamhetsutvecklande projekt


Vi strävar efter att vara en attraktiv och jämställd arbetsplats. Vi välkomnar olikheter och söker medarbetare med engagemang och god servicemedvetenhet. Hos oss är de personliga egenskaperna lika viktiga som kompetensen. Det är viktigt för oss att våra anställda trivs på jobbet.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med högskoleutbildning inom ekonomiområdet, eller annan utbildning som arbetsgivaren finner lämplig. Du behöver ha god datorvana och ha goda kunskaper i officepaketet inkl. excel. Erfarenhet av ekonomisystemet Agresso kan vara meriterande, men är inget krav. Som person är du social, noggrann, flexibel, driven, öppen för nya arbetsuppgifter och bekväm med att ta stort eget ansvar för ditt arbete.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. Efter att du sökt första gången kan du logga in till ditt CV och uppdatera dina uppgifter samt ändra i det personliga brevet. Därmed kan du söka andra tjänster inom Nybro kommun eller andra organisationer anslutna till Offentliga jobb. Alla skickade ansökningar sparas under din inloggning.

Vi vill inte bli kontaktade av rekryterings-/bemanningsföretag. Vi undanber oss också samtal från annonssäljare. Visa mindre

Redovisningsekonom till Börjes Logistik & Spedition i Nybro

Är du en redovisningsekonom med mångårig erfarenhet av löpande redovisningsarbete? Vill du arbeta på en arbetsplats som präglas av hög entreprenörsanda, korta beslutsvägar, trevliga och engagerade medarbetare och stora möjligheter till personlig utveckling? Då borde du söka tjänsten som ekonom hos oss på Börjes Logistik & Spedition i Nybro! Om tjänsten Som redovisningsekonom hos oss på Börjes Logistik & Spedition kommer du att ansvara för vår löpande red... Visa mer
Är du en redovisningsekonom med mångårig erfarenhet av löpande redovisningsarbete? Vill du arbeta på en arbetsplats som präglas av hög entreprenörsanda, korta beslutsvägar, trevliga och engagerade medarbetare och stora möjligheter till personlig utveckling? Då borde du söka tjänsten som ekonom hos oss på Börjes Logistik & Spedition i Nybro!

Om tjänsten

Som redovisningsekonom hos oss på Börjes Logistik & Spedition kommer du att ansvara för vår löpande redovisning, kund- och leverantörsreskontra, behjälplig vid månadsbokslut, månadsavstämningar, moms och skatt samt ta fram diverse rapporter såväl intern som till externa myndigheter. Du arbetar även med våra årsbokslut och vår årsredovisning och hanterar då detta i samarbete med vår ekonomiansvarige, som du även rapporterar till.



Om Dig

Vi ser att du har en gymnasial eller eftergymnasial utbildning i ekonomi. Till detta vill vi att du har några års arbete av arbete som redovisningsekonom, där du arbetat med de centrala delarna för tjänsten: löpande redovisning, avstämningar, månadsbokslut, kund- och leverantörsreskontra, moms och skatt, m.m. Om du tidigare har arbetat med Visma Business ser vi det som meriterande.

Som person är du strukturerad och noggrann, med en stor målmedvetenhet att genomföra ditt arbete med hög kvalitet. Du har en känsla för siffror. Vidare är du självständig och ansvarsfull och talar och skriver flytande på såväl svenska som engelska.



Om Börjes Logistik & Spedition AB

Vi på Börjes Logistik & Spedition är en framgångsrik Europatransportör med huvudkontor i Nybro och en tysk filial i Erfurt. Vi är 125 anställda med en omsättning på 285 msek. Med egna fordon, fasta underleverantörer och ett starkt väl etablerat nätverk av samarbetspartners - har vi både medarbetare för komplicerade transportuppdrag såväl som kompetensen att utforma helhetslösningar inom logistik och spedition. Som fristående aktör är vi fria att skapa den transport- och logistiklösning som är bäst för varje enskild kund. Vi styr själva våra uppdrag med egen trafikledning från Nybro & Erfurt. Vår unika styrka är engagerade och ansvarstagande medarbetare. Vi är en av Europas största transportör av farligt gods ADR klass 1 som är en stor del av vår verksamhet. I vår logistikanläggning i Nybro kan vi också erbjuda kvalificerade tjänster inom tredjepartslogistik.



Kontakt och ansökan

I den här rekryteringen samarbetar Börjes Logistik & Spedition AB med Experis Finance, en del av ManpowerGroup, med lång erfarenhet av rekrytering av chefer och specialister. Tjänsten söker du via ansökningslänken. Om du vill ha ytterligare information, är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Carina Berg på tele 0455 - 30 27 73, alternativt [email protected]



Urval sker löpande, så skicka in din ansökan snarast, dock senast den 2 december. Alla ansökningar behandlas självklart konfidentiellt.



Vi ser fram emot Din ansökan! Visa mindre