Lediga jobb som Ekonomiassistent i Nybro

Se lediga jobb som Ekonomiassistent i Nybro. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Nybro som finns hos arbetsgivaren.

Ekonomiassistent till Nybro Bostads AB sökes.

Vi söker nu en kvalificerad ekonomiadministratör. Ekonomienheten som behöver förstärkning består idag av två personer där du kommer att stötta upp med de ekonomiska och administrativa delarna primärt. Här kommer du jobba brett med varierande arbetsuppgifter men där majoriteten av arbetsuppgifterna är inom ekonomiområdet. Den andra delen som kommer att vara viktig är att skapa rutiner och dokument som krävs då vi är ett offentligt bolag. Du kommer vara en... Visa mer
Vi söker nu en kvalificerad ekonomiadministratör.


Ekonomienheten som behöver förstärkning består idag av två personer där du kommer att stötta upp med de ekonomiska och administrativa delarna primärt. Här kommer du jobba brett med varierande arbetsuppgifter men där majoriteten av arbetsuppgifterna är inom ekonomiområdet. Den andra delen som kommer att vara viktig är att skapa rutiner och dokument som krävs då vi är ett offentligt bolag. Du kommer vara en del av  ekonomifunktionen och få en central roll genom att samarbeta nära de andra avdelningarna för att ständigt förenkla, förbättra och effektivisera processer samt leverera hög service till hela organisationen.


Om tjänsten


Du har ansvar för: 



• leverantörsreskontra och leverantörsbetalningar.
• fakturering, skatt- och momsrapportering.
• löpande bokföringsuppgifter.
• behjälplig i tertial- och årsbokslut med kontoavstämningar, underlag till revisorer etc.
• projekthantering samt dokumentation inom ekonomifunktionen.
• lånereskontrahantering.
• skapa rutiner och kravdokument (informationshanteringsplan, GDPR, registerhantering, diariet) som styr vår verksamhet.
• stötta upp administrativt i flertalet ärenden som är vanligt förekommande i bolaget.


För denna roll kommer du behöva arbeta noggrannt, strukturerat och lösningsorienterat. Du bör även motiveras av att arbeta i en verksamhet under ständig utveckling samt trivas med att jobba för ett effektivare arbetssätt samt digitalisering. Vi kommer under nästa år byta ekonomisystem vilket ger dig möjlighet att påverka och implementera nya effektivare arbetssätt.


Du rapporterar till ekonomichef.


Placeringsort är Nybro.


Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.

 


Kvalifikationer


Vi söker dig som är utbildad gymnasieekonom i botten och har flertalet års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Meriterande är eftergymnasial utbildning inom ekonomi/redovisning samt tidigare erfarenhet av ekonomiskt arbete från ett fastighetsbolag och/eller offentlig verksamhet, så även fastighetsmoms och projektredovisningserfarenhet.


Du har god systemerfarenhet, gärna med en koppling till och intresse för affärs- och administrationssystem samt IT-lösningar generellt samt är en god användare av Excel.


Rollen kräver att du kan samarbeta väl med kollegorna inom bolaget likväl som med kunder och leverantörer. Som person är du driven och flexibel, vidare ser vi gärna att du är handlingskraftig med en förmåga att prioritera och innehar ett strukturerat arbetssätt. För jobbet krävs det att du kan sätta dig in i nya arbetsuppgifter och driva ditt eget arbete självständigt. För att trivas på Nybro Bostads AB och för att vara framgångsrik i denna roll är du en engagerad person som gillar att arbeta verksamhetsnära och utvecklingsorienterat. Du är social, utåtriktad och kommunikativ till sättet.


Bakgrundskontroll kommer genomföras.


 


Om arbetsgivaren


Nybro Bostads AB grundades 1944, och är idag det största bostadsbolaget i Nybro kommun. Vi är ett kommunägt fastighetsbolag som förvaltar cirka 2250 lägenheter samt, i AB Nybro Brunn, även de fastigheter där kommunen har verksamhet.


Vi är inne i en expansiv fas och arbetar med både investeringar och verksamhetsutveckling. Vi medverkar i flera intressanta projekt och samarbetar inom exempelvis energi, miljö och digitalisering. 


Vår verksamhetsidé är att vi skall främja efterfrågan på boende, förvaltning och vara aktiva i Nybro kommuns utveckling och vision.


Läs mer här: http://www.nbab.se


 


Hur du ansöker


I denna rekrytering samarbetar Nybro Bostads AB med Telin Rekrytering & Konsult och du söker tjänsten via www.telinrekrytering.se


Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.


Vi tar ej emot ansökningar via e-post på grund av den nya lagstiftningen GDPR. För att din ansökan skall vara giltig, vänligen registrera dig och ansök via vår hemsida.


Har du frågor eller vill veta mer är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Linda Petersson på telefon 070-37745 74  eller e-post [email protected]


Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Ekonomiassistent

Om tjänsten I rollen som ekonomiassistent hos vår kund kommer du att ingå i ett engagerat team, som tillsammans ansvarar för det interna löpande ekonomiska arbetet. Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av att hantera kontering, kund- och leverantörsreskontra, löpande bokföring, krav och inkasso samt vanligt förekommande arbetsuppgifter på en ekonomiavdelning.  I rollen kommer du även att hantera både interna och externa kontakter i olika ekonomiska fr... Visa mer
Om tjänsten


I rollen som ekonomiassistent hos vår kund kommer du att ingå i ett engagerat team, som tillsammans ansvarar för det interna löpande ekonomiska arbetet. Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av att hantera kontering, kund- och leverantörsreskontra, löpande bokföring, krav och inkasso samt vanligt förekommande arbetsuppgifter på en ekonomiavdelning. 


I rollen kommer du även att hantera både interna och externa kontakter i olika ekonomiska frågor. 


Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd som konsult hos oss på Telin Rekrytering & Konsult. Uppdraget är på 100% med start i juni och beräknas pågå i minst 6 månader.


Placeringsort är Nybro.


Kvalifikationer


För att lyckas i rollen ser vi att du har en relevant utbildning inom ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Som person är du ansvarstagande, noggrann och analytisk. 

Tjänsten kräver att du är strukturerad och arbetar noggrant och systematiskt med dina löpande arbetsuppgifter, samtidigt som du har ett intresse för att utveckla arbetssätt och processer.   


Vidare tar du stort ansvar för ditt arbete och har ett prestigelöst förhållningssätt. Du är serviceinriktad och inser att ekonomiavdelningen har en viktig funktion att fylla för verksamhetens resultat och framgång. Vidare uppskattar du att samverka med andra och att skapa förtroende och förståelse faller sig naturligt för dig.


Arbetet sker i olika system och du bör därför ha god datorvana, samt kunna navigera mellan olika system obehindrat. Du är en van användare av MS Office med betoning på Excel. 


 


Om arbetsgivaren


Att vara konsult hos oss innebär att du själv väljer uppdrag, vi anställer enbart konsulter för specifika uppdrag. Hos oss får du alltid månadslön och du arbetar hos samma kund tills uppdraget är slut. Vanliga anledningar till att våra kunder väljer att hyra in konsulter kan vara att en medarbetare ska vara föräldraledig, sjukskriven eller att man har en arbetstopp. Men det kan också handla om att man vill hyra först för att sedan anställa efter en period.


Genom åren har Telin haft många konsulter som har haft helt olika kompetenser och fått möjlighet att arbeta hos mycket intressanta företag. En stor del av konsulterna är än idag anställda hos kundföretaget och har funnit en arbetsplats där man trivs och utvecklas. Att jobba som konsult hos Telin kan vara din väg in till din drömarbetsplats.


 


Hur du ansöker


Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.


Vi tar ej emot ansökningar via e-post på grund av lagstiftningen GDPR. För att din ansökan skall vara giltig, vänligen registrera dig och ansök via vår hemsida.


Har du frågor eller vill veta mer är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Gustav Warelius på telefon 072-337 74 54 eller e-post [email protected]


Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Royal Design Group söker ekonomiassistent

Royal Design Group söker ekonomiassistent Royal Design och Rum21 är Nordens ledande inredningsbutiker på nätet. Vi är en snabbväxande aktör som nu söker ytterligare en stjärna till vårt team. Varje månad får vi besök av fem miljoner människor som söker efter inspiration, information och det senaste inom trender och design – vilket gör oss till den främsta online-destinationen i Norden för konsumenter inom möbler, inredning samt glas och porslin. Du komme... Visa mer
Royal Design Group söker ekonomiassistent

Royal Design och Rum21 är Nordens ledande inredningsbutiker på nätet. Vi är en snabbväxande aktör som nu söker ytterligare en stjärna till vårt team. Varje månad får vi besök av fem miljoner människor som söker efter inspiration, information och det senaste inom trender och design – vilket gör oss till den främsta online-destinationen i Norden för konsumenter inom möbler, inredning samt glas och porslin.

Du kommer att få vara en del av en nytänkande och expansiv organisation som befinner sig på en spännande resa. I rollen, som har placering på bolagets kontor i Nybro, kommer du att ha en bred och utvecklande roll inom bokföring och administration.

Ansvar:

• Löpande bokföring av retur- och reklamationsärenden
• Hantera tvister och bedrägerier
• Uppföljning av GDPR
• Hantering av kundfakturor
• Supportera kundtjänst i returärenden
• Stötta redovisningsavdelningen i enklare arbetsuppgifter
• Aktivt arbeta med förbättring och automatisering

Kvalifikationer och personliga egenskaper:

• Du har tidigare erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter
• Är strukturerad och noggrann
• Har tidigare arbetat med kundtjänst eller på ekonomiavdelning
• Tidigare erfarenhet från företag inom liknande bransch
• Trivs i en snabbföränderlig miljö
• Självgående och ansvarstagande
• Meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete i Navision
• Meriterande om du har erfarenhet av fakturahantering via Klarna, Collector, Adyen eller liknande

Som person är du ansvarstagande, social och drivs av att förbättra och hitta mer effektiva sätt att göra saker på. Vidare uppskattar du ett föränderligt arbetsklimat där du har ett nära samarbete med flertalet personer såväl inom som utanför organisationen.

Vad erbjuder vi?

Vi erbjuder en växande arbetsplats där du är med och påverkar vår resa. Vi tror på öppenhet, kreativitet och prestigelöshet. Förutom marknadsmässiga villkor erbjuder vi bland annat branschens grymmaste kollegor och bra personalrabatt.

Om Royal Design

Royal Design och Rum21 är Nordens ledande inredningsbutiker på nätet. Varje månad får vi besök av fem miljoner människor som söker efter inspiration, information och det senaste inom trender och design – vilket gör oss till den främsta online-destinationen i Norden för konsumenter inom möbler, inredning samt glas och porslin.

Den danska mediekoncern Egmont är majoritetsägare i Royal Design Group och har parallellt investerat i flera andra e-handelsbolag, bland annat Outnorth, Bagaren och Kocken samt Jollyroom.

Läs mer om bolagen här: www.royaldesign.se www.rum21.se www.egmont.com

Låter det intressant?

I så fall ser vi fram emot din ansökan! Vi kallar till intervjuer löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Tjänsten är tänkt att tillsättas snarast, enligt överenskommelse.

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta [email protected].

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Ekonomiassistent Leverantörsreskontra

Ansök    Mar 27    AB Gustaf Kähr    Ekonomiassistent
Kährs Group är en ledande tillverkare och distributör av golv med ambitionen att göra kundernas golvupplevelser till något utöver det förväntade. Kährs innovationer har format branschen genom historien och företaget erbjuder golvlösningar för alla rum, miljöer och behov. Kährs levererar hållbara golvlösningar till över 70 länder. Ekonomiassistent, Leverantörsreskontra Du kommer att arbeta tillsammans med teamet på ekonomiavdelningen som består av sju m... Visa mer
Kährs Group är en ledande tillverkare och distributör av golv med ambitionen att göra kundernas golvupplevelser till något utöver det förväntade.

Kährs innovationer har format branschen genom historien och företaget erbjuder golvlösningar för alla rum, miljöer och behov. Kährs levererar hållbara golvlösningar till över 70 länder.

Ekonomiassistent, Leverantörsreskontra
Du kommer att arbeta tillsammans med teamet på ekonomiavdelningen som består av sju medarbetare och rapportera till ekonomichefen.

Arbetsuppgifter

Du är ansvarig för handläggning av leverantörsfakturor.

I arbetsuppgifterna ingår registrering och granskning av fakturor, matchning av inköpsorder, kontering, periodiseringar. I rollen så ansvara du även för administrationen av attestflöden.

Du kommer också att vara delaktig i vårt arbeta med att ständigt effektivisera och digitalisera våra flöden inom ekonomifunktionen.  

Du är delaktig i att hantera grundbokföring samt att ta fram bokslutsunderlag inför månads- och årsbokslut.

Utbildning/erfarenhet

Du som söker denna tjänst har ekonomiutbildning på lägst gymnasienivå, meriterande om du har någon påbyggnadsutbildning inom ekonomi alternativt universitetsutbildning.

Du är van att arbeta i affärssystem och meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat i ett större affärssystem. Koncernspråk är engelska och för tjänsten krävs att du behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift.

För att lyckas i din roll som ekonomiassistent hos oss är det viktigt att du är van vid att planera och organisera ditt arbete. Att du är angelägen  att nå resultat och att hålla deadlines med hög kvalitet i ditt arbete, är en självklarhet för dig. I din roll har du daglig kontakt med leverantörer och kollegor och du trivs med att ha många kontaktytor.

Vid frågor om tjänsten, kontakta: Daniel Karlsson, Ekonomichef, som du når via mail [email protected] eller telefon 072 208 77 17

Tillsvidare,  heltid, 40 timmar/vecka. Tjänsten är placerad i Nybro. Tillträde enligt överenskommelse.

Vi önskar din ansökan senast 2023-04-13. Vi kommer att hantera intervjuer löpande. Visa mindre

Ekonomi Assistent

Ansök    Jun 16    AZ Business AB    Ekonomiassistent
AZ Business AB är en Bokföring & Webbdesignerföretag i Nybro Vi Söker en person som jobba hos vårt team med Reklam,Webbdesigner,Bokföring Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mer
AZ Business AB är en Bokföring & Webbdesignerföretag i Nybro
Vi Söker en person som jobba hos vårt team med Reklam,Webbdesigner,Bokföring
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

Ekonomiassistent Leverantörsreskontra

Ansök    Jul 8    AB Gustaf Kähr    Ekonomiassistent
Kährs Group är en ledande tillverkare och distributör av golv med ambitionen att göra kundernas golvupplevelser till något utöver det förväntade. Kährs innovationer har format branschen genom historien och företaget erbjuder golvlösningar för alla rum, miljöer och behov. Kährs levererar hållbara golvlösningar till över 70 länder. Ekonomiassistent, Leverantörsreskontra Du kommer att arbeta tillsammans med teamet på ekonomiavdelningen som består av sju m... Visa mer
Kährs Group är en ledande tillverkare och distributör av golv med ambitionen att göra kundernas golvupplevelser till något utöver det förväntade.

Kährs innovationer har format branschen genom historien och företaget erbjuder golvlösningar för alla rum, miljöer och behov. Kährs levererar hållbara golvlösningar till över 70 länder.

Ekonomiassistent, Leverantörsreskontra
Du kommer att arbeta tillsammans med teamet på ekonomiavdelningen som består av sju medarbetare och rapportera till ekonomichefen.

Arbetsuppgifter

Du är ansvarig för handläggning av leverantörsfakturor.

I arbetsuppgifterna ingår registrering och granskning av fakturor, matchning av inköpsorder, kontering, periodiseringar. I rollen så ansvara du även för administrationen av attestflöden.

Du kommer också att vara delaktig i vårt arbeta med att ständigt effektivisera och digitalisera våra flöden inom ekonomifunktionen.  

Du är delaktig i att hantera grundbokföring samt att ta fram bokslutsunderlag inför månads- och årsbokslut.

Utbildning/erfarenhet

Du som söker denna tjänst har ekonomiutbildning på lägst gymnasienivå, meriterande om du har någon påbyggnadsutbildning inom ekonomi alternativt universitetsutbildning.

Du är van att arbeta i affärssystem och meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat i ett större affärssystem. Koncernspråk är engelska och för tjänsten krävs att du behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift.

För att lyckas i din roll som ekonomiassistent hos oss är det viktigt att du är van vid att planera och organisera ditt arbete. Att du är angelägen  att nå resultat och att hålla deadlines med hög kvalitet i ditt arbete, är en självklarhet för dig. I din roll har du daglig kontakt med leverantörer och kollegor och du trivs med att ha många kontaktytor.

Vid frågor om tjänsten, kontakta: Daniel Karlsson, Ekonomichef, som du når via mail [email protected] eller telefon 072 208 77 17

Tillsvidare,  heltid, 40 timmar/vecka. Tjänsten är placerad i Nybro. Tillträde enligt överenskommelse. Visa mindre

Vi söker en ekonomiadministratör till vår kund i Nybro

Om företaget Premier är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Som konsult på Premier är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma anställningsvillkor som våra kunders anställda genom kollektivavtal. Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar och att erbjuda både våra kunder och sökande bästa möjliga bemötande. Prem... Visa mer
Om företaget
Premier är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993.

Som konsult på Premier är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder.

Du har samma anställningsvillkor som våra kunders anställda genom kollektivavtal.

Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar och att erbjuda både våra kunder
och sökande bästa möjliga bemötande.

Premier ska lämna kvar en känsla av en overkligt bra upplevelse. Helt enkelt.


Dina arbetsuppgifter
Har du en känsla för noggrannhet och ansvarstagande och tycker att siffror och ekonomi är roligt?
Läs då vidare, för det här kan vara något för dig.

Till vår kund söker vi nu en utbildad ekonom som vill bli en del av deras engagerade team.

I rollen som ekonomiadministratör arbetar du med löpande ekonomiuppgifter, som till exempel bokföring, avstämningar, utbetalningar, inbetalningar, inläsning och bokföringsfiler.

Du kommer även arbeta med kravrutiner och övriga förekommande ekonomiarbeten.

Du är även ett stöd i arbetet med kund- och leverantörsreskontra på ekonomienheten.
En viktig uppgift för dig blir att delta i arbetet med att stödja, utveckla och dokumentera rutiner för ekonomiprocesser.

Vi erbjuder dig en heltidstjänst måndag- fredag
Arbetsplatsen finns i Nybro



Din profil
För att behärska denna roll krävs det att du är van av att arbeta självständigt och är stabil och trygg i dig själv.

Arbetsuppgifterna genomför du metodiskt, strukturerat och med stor noggrannhet och flexibilitet.

Vi söker dig som har minst gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning och har några års erfarenhet av arbete som ekonomiadministratör eller liknande.

Har du en vidareutbildning inom ekonomi/redovisning är det meriterande

En förutsättning för att lyckas i denna roll är att du har en god datorvana och har arbetat i ekonomisystem samt har goda kunskaper i Officepaketet och då i synnerhet Excel.

Har du dessutom erfarenhet av att arbeta i webbaserade system är det ett plus.
Kunskap i Agresso/UBW är meriterande.



Om oss
Att arbeta som konsult på Premier

Som konsult hos Premier är du anställd hos oss och arbetar ute hos någon av våra kunder.
För oss är det viktigt att erbjuda en trygg och hållbar anställning för alla våra anställda.

Du har samma fördelar och trygghet som hos en traditionell arbetsgivare och du omfattas av kollektivavtalens villkor för till
exempel lön, försäkringar, pension och semester.

Som konsult hos oss får du en konsultchef som hjälper dig i ditt val av uppdrag och ger dig tips och råd hur du kan utvecklas i
arbetslivet.

Du får även möta olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher, vilket gör att du utvecklar din kompetens och ditt nätverk och gör dig till en mer attraktiv medarbetare.

Låter det intressant?

Har du frågor, tveka inte att kontakta konsultchef Anna Svensson, telefon 072-580 04 99 eller e-post [email protected]

Din ansökan skickar du in via Premiers hemsida, www.premier.se, senast 22 maj.

Urvalet sker löpande så vänta inte med din ansökan.

Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV.
Vi tar ej emot ansökningar via e-post.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Vi söker en Ekonomiassistent/Administratör

Om företaget Vill du arbeta tillsammans med oss? Vi är ett familjärt, internationellt och entreprenörsdrivet företag som levererar kvalitativa logistiktjänster i Europa. Vi är ett familjeföretag i andra generationen, grundat 1947. Även om vi idag är ett väsentligt större och modernare företag så lever vår servicefilosofi vidare. Våra kunder ska alltid uppleva oss som ett personligt och familjärt företag med stort engagemang och kunnande. Om rollen Vår meda... Visa mer
Om företaget
Vill du arbeta tillsammans med oss? Vi är ett familjärt, internationellt och entreprenörsdrivet företag som levererar kvalitativa logistiktjänster i Europa. Vi är ett familjeföretag i andra generationen, grundat 1947. Även om vi idag är ett väsentligt större och modernare företag så lever vår servicefilosofi vidare. Våra kunder ska alltid uppleva oss som ett personligt och familjärt företag med stort engagemang och kunnande.
Om rollen
Vår medarbetare i vårt team på Servicecenter är mammaledig och vi behöver en tillfällig ersättare under föräldraledigheten.
Vi söker dig som har en hög service och teamkänsla, merit om du har arbetat några år med administration och har grundläggande kunskaper inom ekonomi. Vi sätter stort värde på ditt höga engagemang, arbetsglädje och den omtanke vi tror du kan bidra med. Du behöver tycka det är kul och har lätt för att lära dig nya uppgifter.
För att passa in i vårt team och i denna roll behöver du vara flexibel och gilla att arbeta i en dynamisk och prestigelös miljö. Du får saker gjorda och står för struktur, ordning och reda. Tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter och levererar i tid med kvalitet. Du gillar att jobba brett med många olika uppgifter, stora som små och tycker det är fantastiskt roligt att få möjligheten att leverera hög service både till våra kunder och internt som stöd till övriga i vår organisation.
Du kommer huvudsakligen arbeta med:
Hantering av leverantörsfakturor
Löpande redovisning
Andra administrativa uppgifter
Vi arbetar i Visma Business, Readsoft och Medius Flow.



Vi rekommenderar att du skickar in ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Planerad start av tjänst: Omgående och vikariatet löper tom 1 november 2022
Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Ekonomiassistent

Ansök    Apr 5    AB Gustaf Kähr    Ekonomiassistent
Ekonomiassistent   Kährs Group är en ledande tillverkare och distributör av golv med ambitionen att göra kundernas golvupplevelser till något utöver det förväntade. Kährs innovationer har format branschen genom historien och företaget erbjuder golvlösningar för alla rum, miljöer och behov. Kährs levererar hållbara golvlösningar till över 70 länder.   Vi söker dig som vill vara med och utvecklas tillsammans med vår ekonomiavdelning i Nybro där du komm... Visa mer
Ekonomiassistent
 

Kährs Group är en ledande tillverkare och distributör av golv med ambitionen att göra kundernas golvupplevelser till något utöver det förväntade.

Kährs innovationer har format branschen genom historien och företaget erbjuder golvlösningar för alla rum, miljöer och behov. Kährs levererar hållbara golvlösningar till över 70 länder.

 

Vi söker dig som vill vara med och utvecklas tillsammans med vår ekonomiavdelning i Nybro där du kommer att få arbeta i en professionell miljö med stort eget ansvar. Teamet består av sex personer och ansvarar för den ekonomiska uppföljningen och bokföringen samt rapportering till koncernen. Avdelningen tar fram månads- och årsbokslut samt budget, forecast och likviditetsprognoser. Vi arbetar proaktivt med effektiviseringar i våra processer, samt agerar support mot övriga funktioner i verksamheten och vi leder verksamhetens digitala utveckling inom ekonomiprocesserna i våra ERP system.

Beskrivning

Du kommer att arbeta med kundreskontraprocessen gällande uppdatering av korrekt ekonomisk information, hantera inkomna betalningar och avstämningar. Rollen innebär kontakter med kunder, support till säljare och kundservice på internationell nivå. I arbetsuppgifterna ingår support med bokslutsunderlag inför månads- och årsbokslut till teamet.

Erfarenhet

Du som söker denna tjänst har ekonomiutbildning på lägst gymnasienivå, meriterande om du har någon påbyggnadsutbildning inom ekonomi alternativt universitetsutbildning.

Du är van att arbeta i affärssystem och meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat i ett större affärssystem. Koncernspråk är engelska och för tjänsten krävs att du behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift.

För att lyckas i din roll som ekonomiassistent hos oss är det viktigt att du är van vid att planera och organisera ditt arbete. Att du är angelägen om att nå resultat och att hålla deadlines med hög kvalitet i ditt arbete är en självklarhet för dig.

Information

Mer information om tjänsten får du av Daniel Karlsson, Ekonomichef, som du når via mail [email protected] eller telefon 072-208 77 17, 0481-461 18

Tillsvidareanställning på heltid, 40 timmar/vecka. Tjänsten är placerad i Nybro.

Vi vill ha din ansökan (CV och personligt brev) senast 2022-04-20 till länk kommer att bifogas

Vi genomför intervjuer löpande. Visa mindre

Nybro Vikings söker Ekonom

Ansök    Jan 19    Nybro Vikings If    Ekonomiassistent
Att arbeta inom Nybro Vikings innebär att du kommer i kontakt med många människor och företag där det finns ett stort intresse och engagemang för verksamheten vilket gör det extra inspirerande och roligt. Nybro Vikings har funnits sedan 1946 och har en stark hockeykultur. Föreningen har över 1150 medlemmar och följs dagligen av flera tusen människor. Det gör oss till ett av länets starkaste varumärken. I föreningen finns det Ungdoms-, Junior- och A-lagsver... Visa mer
Att arbeta inom Nybro Vikings innebär att du kommer i kontakt med många människor och företag där det finns ett stort intresse och engagemang för verksamheten vilket gör det extra inspirerande och roligt. Nybro Vikings har funnits sedan 1946 och har en stark hockeykultur.
Föreningen har över 1150 medlemmar och följs dagligen av flera tusen människor. Det gör oss till ett av länets starkaste varumärken. I föreningen finns det Ungdoms-, Junior- och A-lagsverksamhet. Nu söker Nybro Vikings efter en ekonom som vill bli kollega med fyra andra medarbetare på vårt kansli.
Arbetsuppgifter
Som ekonom hos oss på Nybro Vikings blir du en del av vårt kansli och arbetar direkt under Klubbchefen. Tjänsten är en deltidstjänst. Du arbetar med vår löpande bokföring och konterar olika transaktioner. Därtill arbetar du med kund- och leverantörsreskontra, månadsavstämningar, moms- och skattedeklaration, med månadsvis rapportering till skatteverket, med att ta fram ekonomiska rapporter, månatliga sammanställningar och budgetuppföljningar, samt med att hantera lönerna för våra anställda (tjänstemän, utövare, domare, m.fl.).
Vem är du?
Du har en för tjänsten relevant utbildning, eller vad vi bedömer som motsvarande arbetslivserfarenhet. Vi vill därtill att du har erfarenhet av de för tjänsten primära arbetsuppgifterna och ansvarsområdena: löpande bokföring, kund- och leverantörskontra, avstämningar och rapporter samt löneadministration.
Som person är du engagerad och social. Du är noggrann och trivs med att arbeta självständigt. Du trivs också med att ha ett flexibelt arbete. Är du engagerad i eller har annan anknytning till Nybro Vikings, ser vi det som starkt meriterande!
Anställningsform
Tjänsten är en deltidstjänst. Tjänstgöringsgrad enligt överenskommelse. Detta är en tillsvidaretjänst där Nybro Vikings tillämpar 6 månaders provanställning.
För frågor om tjänsten
Kim Ahlqvist, styrelseordförande i Nybro Vikings: 070 878 78 81
Hannah Lundberg, styrelseledamot med ekonomiansvar i Nybro Vikings: 070 251 71 87
Ansökan
Ansökan, som innehåller ett cv och personligt brev mailas till [email protected]. Tillträde enligt överenskommelse. Ansökan bör skickas in så snart som möjligt, dock senast 18/2-2022. Urval och intervjuer kan ske innan ansökningstid har löpt ut. Visa mindre

Ekonom

Nybro kommun är en expansiv kommun i det småländska glasriket med cirka 20 000 invånare. Här finns stora och små företag främst inom glas-, trä- och pappersindustrin - flera av dem världsledande inom sina respektive branscher. Kommunen har ett strategiskt läge mellan de tre regionala centrumen Kalmar, Karlskrona och Växjö. Kommunikationerna är goda med järnväg samt en flygplats inom tre mil. I Nybro kommun finns möjligheterna att välja attraktiva boende me... Visa mer
Nybro kommun är en expansiv kommun i det småländska glasriket med cirka 20 000 invånare. Här finns stora och små företag främst inom glas-, trä- och pappersindustrin - flera av dem världsledande inom sina respektive branscher.
Kommunen har ett strategiskt läge mellan de tre regionala centrumen Kalmar, Karlskrona och Växjö. Kommunikationerna är goda med järnväg samt en flygplats inom tre mil.
I Nybro kommun finns möjligheterna att välja attraktiva boende med vackra miljöer i staden eller på landsbygden. Möjligheterna till rekreation och friluftsliv är goda då det aldrig är långt till naturen.


Nybro kommuns vision är "Med trygghet, nyfikenhet och nytänkande bygger vi en ny bro till framtidens större Nybro."

Kommunstyrelseförvaltningen ger ett effektivt och professionellt stöd till förtroendevalda, service och ledning till förvaltningar samt direkt service och information till medborgare i Nybro kommun i vissa specifika verksamheter.

Ekonomiavdelningen är en del av kommunstyrelseförvaltningen och består av ekonomienheten och upphandlings- och inköpsenheten. Vi är fem ekonomer, tre administratörer, en upphandlings- och inköpschef och en upphandlare. Som ekonom med ansvar för en eller flera förvaltningar är du centralt placerad på ekonomiavdelningen.

ARBETSUPPGIFTER
Ekonomiavdelningen är en stödfunktion med uppgift att bistå förvaltningar, nämnder, förvaltningsledningar och chefer i resursplanering och resursstyrning. I rollen som ekonom arbetar du konsultativt mot förvaltningens chefer och medarbetare. Du bistår förvaltningarnas chefer med budgetering, uppföljning, prognoser och ekonomiska analyser. En viktig uppgift för dig blir att stödja, utveckla och dokumentera riktlinjer och rutiner för ekonomistyrningsprocessen.
En anställning hos oss innebär krav på stor flexibilitet och öppenhet för förändringar i uppdrag.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning med ekonomisk inriktning och gärna en examen på minst kandidatnivå. Du bör ha några års erfarenhet av kvalificerat arbete som ekonom där du jobbat självständigt med analysarbete. Du bör ha god kännedom om budgetarbete, styrsystem och redovisningsregler i kommunal eller annan offentlig verksamhet.
Du har god datorvana och har arbetat i ekonomisystem samt har goda kunskaper i Officepaketet och då i synnerhet i Excel.
Vi fäster stor vikt vid de personliga egenskaperna och att du trivs i en utbildarroll.

ÖVRIGT
Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. Efter att du sökt första gången kan du logga in till ditt CV och uppdatera dina uppgifter samt ändra i det personliga brevet. Därmed kan du söka andra tjänster inom Nybro kommun eller andra organisationer anslutna till Offentliga jobb. Alla skickade ansökningar sparas under din inloggning.

Vi vill inte bli kontaktade av rekryterings-/bemanningsföretag. Vi undanber oss också samtal från annonssäljare. Visa mindre

Ekonomiadministratör

Nybro kommun är en expansiv kommun i det småländska glasriket med cirka 20 000 invånare. Här finns stora och små företag främst inom glas-, trä- och pappersindustrin - flera av dem världsledande inom sina respektive branscher. Kommunen har ett strategiskt läge mellan de tre regionala centrumen Kalmar, Karlskrona och Växjö. Kommunikationerna är goda med järnväg samt en flygplats inom tre mil. I Nybro kommun finns möjligheterna att välja attraktiva boende me... Visa mer
Nybro kommun är en expansiv kommun i det småländska glasriket med cirka 20 000 invånare. Här finns stora och små företag främst inom glas-, trä- och pappersindustrin - flera av dem världsledande inom sina respektive branscher.
Kommunen har ett strategiskt läge mellan de tre regionala centrumen Kalmar, Karlskrona och Växjö. Kommunikationerna är goda med järnväg samt en flygplats inom tre mil.
I Nybro kommun finns möjligheterna att välja attraktiva boende med vackra miljöer i staden eller på landsbygden. Möjligheterna till rekreation och friluftsliv är goda då det aldrig är långt till naturen.

Nybro kommuns vision är "Med trygghet, nyfikenhet och nytänkande bygger vi en ny bro till framtidens större Nybro."

Kommunstyrelseförvaltningen ger ett effektivt och professionellt stöd till förtroendevalda, service och ledning till förvaltningar samt direkt service och information till medborgare i Nybro kommun i vissa specifika verksamheter.

Ekonomiavdelningen är en del av kommunstyrelseförvaltningen och består av ekonomienheten och upphandlings- och inköpsenheten. Vi är fem ekonomer, tre ekonomiadministratörer, en upphandlings- och inköpschef och två upphandlare. Som ekonomiadministratör är du centralt placerad på ekonomiavdelningen.



ARBETSUPPGIFTER
Ekonomiavdelningen är en stödfunktion med uppgift att bistå förvaltningar, nämnder, förvaltningsledningar och chefer i resursplanering och resursstyrning.

I rollen som ekonomiadministratör arbetar du med löpande ekonomiuppgifter, som till exempel bokföring, avstämningar, utbetalningar, inbetalningar och inläsning av bokföringsfiler. Du är även ett stöd i arbetet med kund- och leverantörsreskontra på ekonomienheten.

En viktig uppgift för dig blir delta i arbetet med stödja, utveckla och dokumentera rutiner för ekonomiprocesser.

En anställning hos oss innebär krav på stor flexibilitet och öppenhet för förändringar i uppdrag.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har minst gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning. Du bör ha några års erfarenhet av arbete som ekonomiadministratör.

Du har god datorvana och har arbetat i ekonomisystem samt har goda kunskaper i Officepaketet och då i synnerhet i Excel. Du har även erfarenheten av att arbeta i webbaserade system. En merit är att ha kunskaper i Agresso/UBW.

Vi fäster stor vikt vid de personliga egenskaperna och att du trivs i en utbildarroll.

ÖVRIGT
Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. Efter att du sökt första gången kan du logga in till ditt CV och uppdatera dina uppgifter samt ändra i det personliga brevet. Därmed kan du söka andra tjänster inom Nybro kommun eller andra organisationer anslutna till Offentliga jobb. Alla skickade ansökningar sparas under din inloggning.

Vi vill inte bli kontaktade av rekryterings-/bemanningsföretag. Vi undanber oss också samtal från annonssäljare. Visa mindre

Ekonomiassistent sökes i Nybro för kommande uppdrag!

Ansök    Jul 9    StudentConsulting    Ekonomiassistent
Är du student och vill ha ett meriterande och intressant extrajobb inom administration och som ekonomiassistent? Vill du få en värdefull inblick i ett producerande företag? Är du dessutom strukturerad och ansvarsfull? Se då hit! Till vår kund i Nybro sökes nu en student som vill arbeta extra under studietiden. Arbetsuppgifterna innebär att stötta ekonomiavdelning och arbeta med leverantörreskontra samt övriga administrativa arbetsuppgifter. Vår kund är et... Visa mer
Är du student och vill ha ett meriterande och intressant extrajobb inom administration och som ekonomiassistent? Vill du få en värdefull inblick i ett producerande företag? Är du dessutom strukturerad och ansvarsfull? Se då hit!

Till vår kund i Nybro sökes nu en student som vill arbeta extra under studietiden. Arbetsuppgifterna innebär att stötta ekonomiavdelning och arbeta med leverantörreskontra samt övriga administrativa arbetsuppgifter. Vår kund är ett företag som förser olika kunder med industrikomponenter. Uppdraget beräknas starta i augusti/september och pågå som ett långsiktigt extrajobb.

Uppdraget innebär att du kommer vara anställd av StudentConsulting och uthyrd som konsult till vår kund. Tjänsten är på deltid och passar dig som vill arbeta extra under din studietid. Arbetsdagarna är förlagda på kontorstider där du arbetar på schema utifrån din tillgänglighet. Vi ser gärna att du kan arbeta minst en dag i veckan, samt mer vid månadsskiften. Då tjänsten är belägen i Nybro ser vi gärna att du bor i närheten eller på pendlingsavstånd.

Din profil
Ett krav för tjänsten är att du är studerande på minst 50 % eller har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50 %. Vi ser gärna att du studerar ekonomi med inriktning redovisning. Vi letar efter dig som är nyfiken, strukturerad och har ett intresse av att få värdefull inblick i ekonomiarbete. För att vara aktuell för tjänsten bör du vara ordningssam, ansvarsfull och serviceinriktad. Du är öppen och vågar ta för dig. Vidare krävs god kommunikativ förmåga där du ska kunna uttrycka dig flytande på svenska och engelska, både i tal och skrift.

Låter det här som en spännande tjänst? Sök då redan idag! Intervjuer och urval sker löpande där tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdatum.

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se Visa mindre

Ekonomiassistent för kundfakturering

Söker du ett jobb över sommaren och vill arbeta i en liten grupp med ett härligt arbetsklimat? Vi söker en Ekonomiassistent för kundfakturering till Börjes Logistik och Spedition i Nybro över sommaren. Tjänsten innebär en anställning i OnePartnerGroups konsultverksamhet där du har anställningstrygghet i form av kollektivavtal samt regelbunden kontakt med din Konsultchef. Om kundföretaget Vi är ett familjeägt företag med huvudkontor i Nybro och filial ... Visa mer
Söker du ett jobb över sommaren och vill arbeta i en liten grupp med ett härligt arbetsklimat? Vi söker en Ekonomiassistent för kundfakturering till Börjes Logistik och Spedition i Nybro över sommaren.

Tjänsten innebär en anställning i OnePartnerGroups konsultverksamhet där du har anställningstrygghet i form av kollektivavtal samt regelbunden kontakt med din Konsultchef.


Om kundföretaget
Vi är ett familjeägt företag med huvudkontor i Nybro och filial i Erfurt, Tyskland. Våra kunder är industri- och handelsföretag med verksamhet i Norden eller över hela Europa. Med egna fordon, fasta underleverantörer och ett väletablerat nätverk har vi både organisationen och resurserna för komplicerade transportuppdrag och helhetslösningar. Med vår moderna logistikanläggning i Nybro som nav erbjuder vi tredjepartslogistik (3PL) med inriktning mot e-handel och grossister. Vi är ca 130 anställda och omsätter 2017 ca 260 milj. SEK.


Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta i ett team där du ansvarar för kundfakturorna dagligen veckovis samt månadsvis vilket innebär att skapa fakturorna och skicka de via mejl eller post. Arbetet sker i transportledningssystemet KSD. Utöver fakturering kan du få svara på frågor från kunder angående faktureringen via mejl eller telefon. Tjänsten börjar med en introduktion på 1-2 veckor.

Din profil
För att vara aktuell för tjänsten ser vi att du har lägst gymnasial utbildning inom ekonomi samt grundläggande ekonomiska kunskaper. Det är meriterande om du har eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller tidigare har arbetat i affärssystem med fakturering.

Som person ser vi att du är noggrann, lättlärd och självgående. Du har lätt för att ta egna initiativ samt duktig på att strukturera och planera din arbetsdag. Det är ett öppet klimat i gruppen och det är viktigt att du är samarbetsvillig samt bidrar med en positiv energi.

Omfattning: Tjänsten är på 75% med start i början på juli och sträcker sig till mitten på augusti
Arbetstider: Dagtid, vardagar med möjlighet till flextid
Tjänstgöringsort: Nybro

Sista ansökningsdatum är den 22 maj men vi tillämpar löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Sanna Olsson på telefonnummer 0480-43 20 57.

Om vårt företag
OnePartnerGroup är en svenskägd koncern som erbjuder företag hjälp med rekrytering, bemanning, utbildning och smarta produktionslösningar. Vi finns verksamma på ett 50-tal orter i Sverige och har cirka 2500 engagerade medarbetare. Med ett brett kontaktnät och god lokalkännedom kan vi erbjuda ett stort utbud av lediga tjänster, inom flera områden och med olika kompetenskrav.

För oss är det viktigt att du ska trivas och känna glädje över att gå till jobbet. Därför kan du lita på att vi gör vårt bästa för att hitta ett jobb som ska passa dig. Oavsett om det gäller en tjänst som anställd hos oss eller rekrytering till någon av våra kunder.

www.onepartnergroup.se Visa mindre

Ekonomiassistent sökes i Nybro för kommande uppdrag!

Ansök    Jun 12    StudentConsulting    Ekonomiassistent
Är du student och vill ha ett meriterande och intressant extrajobb inom administration och som ekonomiassistent? Vill du få en värdefull inblick i ett producerande företag? Är du dessutom strukturerad och ansvarsfull? Se då hit! Till vår kund i Nybro sökes nu en student som vill arbeta extra under studietiden. Arbetsuppgifterna innebär att stötta ekonomiavdelning och arbeta med leverantörreskontra samt övriga administrativa arbetsuppgifter. Vår kund är et... Visa mer
Är du student och vill ha ett meriterande och intressant extrajobb inom administration och som ekonomiassistent? Vill du få en värdefull inblick i ett producerande företag? Är du dessutom strukturerad och ansvarsfull? Se då hit!

Till vår kund i Nybro sökes nu en student som vill arbeta extra under studietiden. Arbetsuppgifterna innebär att stötta ekonomiavdelning och arbeta med leverantörreskontra samt övriga administrativa arbetsuppgifter. Vår kund är ett företag som förser olika kunder med industrikomponenter. Uppdraget beräknas starta i augusti/september och pågå som ett långsiktigt extrajobb.

Uppdraget innebär att du kommer vara anställd av StudentConsulting och uthyrd som konsult till vår kund. Tjänsten är på deltid och passar dig som vill arbeta extra under din studietid. Arbetsdagarna är förlagda på kontorstider där du arbetar på schema utifrån din tillgänglighet. Vi ser gärna att du kan arbeta minst en dag i veckan, samt mer vid månadsskiften. Då tjänsten är belägen i Nybro ser vi gärna att du bor i närheten eller på pendlingsavstånd.

Din profil
Ett krav för tjänsten är att du är studerande på minst 50 % eller har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50 %. Vi ser gärna att du studerar ekonomi med inriktning redovisning. Vi letar efter dig som är nyfiken, strukturerad och har ett intresse av att få värdefull inblick i ekonomiarbete. För att vara aktuell för tjänsten bör du vara ordningssam, ansvarsfull och serviceinriktad. Du är öppen och vågar ta för dig. Vidare krävs god kommunikativ förmåga där du ska kunna uttrycka dig flytande på svenska och engelska, både i tal och skrift.

Låter det här som en spännande tjänst? Sök då redan idag! Intervjuer och urval sker löpande där tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdatum.

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se Visa mindre